maandag 1 november 2010

Mijn 1ste huis, het begin en de slaapkamer.

Zoals ik in mijn vorig verhaal verteld heb, ben ik in mei 2009 gestart met een huis van 4 etages.
Omdat ons eigen huis in de verkoop ging en ik mijn creativiteit niet meer kwijt kon, werd mijn kinderdroom, een poppenhuis werkelijkheid.
Een goedkoop kinderspeelhuis van veel te zwaar materiaal. Wist ik veel. Mijn man heeft op mijn aanwijzingen de gaten gezaagd, waar ik dacht dat ramen en deuren moesten komen. Toen dat klaar was, heb ik van rieten place-mats het dak gemaakt en rood geverfd en wat heel belangrijk voor ons is, voorzien van een hoefijzer. Een hoefijzer is voor mijn man en mij zeer speciaal.
Toen wij heeeeeel lang geleden nog verliefd waren, vonden wij in de bergen in Italie een hoefijzer van een muilezel, een werkpaardje!!!!  Wij zijn nooit luxe paarden geworden, maar wel gelukkig gebleven. Waar wij naar toe verhuisden, dit hoefijzer werd met zorg, de opening naar boven, weer boven onze deur gehangen. Dus ook in mijn 1ste poppenhuis moest een hoefijzer komen.




42 jaar hangt het boven onze deur




het kleine hoefijzer



Daarna verder met de wit-kwast. Hier sta ik in mijn hut met een emmer muurverf. Je ziet, het huis is leeg, geen raamkozijn, deur of trap zit erin.




Ik wist wel dat op de begane grond de eetkeuken moest komen, op de 1ste etage de woonkamer met speeltafel en leeshoek, op de 2de etage de slaapkamer met inloopbadkamer en tot slot op de 3de etage de kinderkamer. Eigenlijk de wensenlijst voor onze nieuwe huis, alleen wordt de kinderkamer dan logeerkamer.






DE SLAAPKAMER

Het bed heb ik op de gok gemaakt, met een plankje hout, wat schuimrubber uit een oud kussentje, lapjes stof en kantjes, de kaptafel en nachtkastjes heb ik gekocht op Marktplaats en wit geschilderd. De tabouret is een blokje hout met dezelfde lapjes en kantjes als het bed. De spiegel kwam uit een tas, voorzien van dunne latjes,  plastic bloemen en goud geschilderd. De gouden stoelen had ik op koninginnedag gekocht, 4 voor 1 euro, de tafel is een klosje uit mijn moeders naaidoos en het blad een deksel van een potje. Het bloemstukje bestaat uit een houten kraal, met papieren blaadjes en lila geschilderde besjes. Op de nachtkastjes staan blakers met taartkaarsjes. Veel te groot, maar ja.



Zelfs een trouwfoto is aanwezig. Een site-table aan het voeteneinde van het bed met een lila koffieservies. Op de kaptafel, parfumflesjes, gemaakt van kralen (geleerd via internet workshops), een lampetstel van porselein, passpiegel, gordijnen, tafelkeed en strikken op de stoelen van fijn kant. Eveneens had ik een workshop verlichting aanleggen gevolgd bij Mini-Wonders te Wormerveer.



Ruim een jaar later is de vrouw des huizes, de bruid. Zij is een popje van 35 eurocent, gekocht bij de Kringkoopwinkel. Ik had haar gekocht omdat haar haar prachtig was gevlochten, ik heb haar opnieuw aangekleed, zij heeft een bruidsboeket van witte rozen en een zilveren beugeltas. De bruidstaart op de site-table is een gadget bij een trouwerij van een vriendin nl. een bellenblaas.




Tot slot heb ik bij de openslaande deuren een balkon gemaakt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten