donderdag 4 november 2010

Mijn 1ste huis, de woonkamer.

Wij gaan door met de verbouwing. De woonkamer. Ik heb niet zoveel foto's van het begin, maar wij weten dat het een lege ruimte was.
In de woonkamer wilde ik proberen een sfeer neer te zetten, warm, zachte kleuren en vooral zelf gemaakt. Misschien niet professioneel, meer altijd voor verbetering vatbaar. De meubeltjes zijn van blokjes hout en karton. De boekenkast was echt het allereerste wat ik maakte. Heel trots was ik daarmee. Een open haard, toen deze klaar was, zag ik dat het scheef was. Rob heeft met de bandschuurmachine zo goed als recht gemaakt. Een speeltafel van iets ronds met halve knijpers en dezelfde gouden stoelen als in de slaapkamer. Op de vloer plakplastic in een houtprintje. Als ik niets meer te doen heb, wordt deze vervangen door een parketvloer.

Door op de foto de gaan staan, 2x klikken wordt de foto groot en om het omgedaan te maken, links boven op de terugtoets.


Er moest ook een trappenhuis komen, hier zie je die in wording. Het mandje is gehaakt van heel oude wol, erin een breiwerkje. De koperen stoof met de wijn erop. Als ik bij een vriendin ben en wij drinken een glas wijn, zetten wij dat voor ons gemak op een stoof. Er hangen nog geen gordijnen, kortom een een beetje leeg.

Hier hangen de gordijnen en ik had een klok op de schoorsteen gekregen. Op de speeltafel een schaakspel en ik had wat planten gekocht.


Bij de mannenstoel een bijzettafeltje met asbak en sigaret, mijn eerste gevlochten werkje, een lectuurmand.
De trapleuning zit en op de trap een loper met roeden.



Natuurlijk mocht de huisbar niet ontbreken, onze 3 poezen staan er op. Karel, de rooie, Turkje, de lap en Humpie, onze zwart witte. Toch ontbreekt er nog iets.




Het licht.
Bij het maken van de foto's zie je alles. Ook hier verdient het plafond een opknapbeurt. Misschien een leuke winterklus. Rob en ik zijn toch ook in ons "grote" huis aan het witten en schilderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten