woensdag 10 november 2010

La Tienda.

In de zomer van 2009 had ik min of meer "huisarrest".
Rob, mijn man was geopereerd en had een nieuwe heup gekregen. Voordat dit gebeurde hadden wij veel onderhoud aan huis en tuin gedaan, omdat wij wisten dat hij een paar maanden uitgeschakeld zou zijn. De tuin bijhouden of een roeiboot schilderen, is voor mij geen probleem. Dus had ik alle tijd om te knutselen en dat heb ik ook gedaan.
Onze zoon had in die tijd een vriendin met kinderen en voor Davey van 8 jaar had ik op zijn verzoek een tuintje gemaakt. Hij wilde er met zijn Playmobile in kunnen spelen.

Om de foto groter te zien, ga op de foto staan 2x klikken en om ongedaan te maken, links boven op de terugtoets.


Hij wilde er van alles in. Een vijver met eend en kikker, een groententuintje, krielkipjes en vooral een hok voor Nora. Later heeft hij van zijn zakgeld een hondje gekocht.



Voor Amber, zijn zusje had ik een paardenstal gemaakt. Voor een van de paarden had ik nog een zadel gemaakt. Helaas....geen foto. En door omstandigheden zal er ook nooit meer een foto komen.




Ik had veel leuke spulletjes verzameld. Gekregen van vriendinnen onder het mom, jij hebt daar wel iets aan. En natuurlijk van rommelmarkten.
Van Christel, mijn beste vriendin kreeg ik een hele doos met allerlei kleuren Fimo. Van Ingrid,een andere vriendin heel veel miniaturen uit de letterbak van haar ouders. Ook had ik de poppenhuis-site gevonden en kon ik naar vele voorbeelden kijken.
Eigenlijk wil ik als wij verhuisd zijn een brocante winkel aan huis. Dus heb ik er een gemaakt.

De winkel, een oude kerststal, waar ik al vele jaren plezier van had, een mooie boomtak en een paar planken.

De vloer is van karton, in ruiten geschilderd, met white-washverf afgelakt,


de bloemen en planten hoek,


aangevuld met fruit, kistje en mandje zelf gemaakt


Gertjan wilde alleen komen kijken als ik ook bier verkocht


er was ook een koffie en theeschenkerij


hoeden, tassen en damesspullen

de zwarte hoed, paraplu en tas had ik gemaakt omdat ik heel verdrietig was. Bob een goede kennis, was na een mislukte reanimatie, waarbij Ingrid en ik geholpen hadden, overleden.....


Het werd steeds voller, je ziet Marion met koffie en een tom-poes, hoeden passsen. Haar mand met boodschappen staan bij de toonbank. De verlichting is gemaakt van prachtige kralen,


de toonbank, het bovenstuk van de gesloopte buffetkast uit mijn 1ste huis, in het glazen middenstuk ligt op een rood fluwelen kussentje een parelcollier, er brandt zelfs een lichtje in



Brocante  La Tienda is geopend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten