dinsdag 2 november 2010

Mijn 1ste huis, de badkamer.

De verbouwing gaat verder. Op zich is de badkamer een smal kamertje en omdat het huis vrij diep is, lastig om in te werken. Maar ja, er hoeft dan ook niet veel in. Wel wilde ik een vloer met marmeren tegels. Wat een klus, ik heb advies gevraagd aan Rob, mijn echtgenoot en ondanks goede raad heb ik tot 2x toe de tegels van de grond gebeiteld. Ik was wel zo slim geweest om het op een losse vloer te maken.

Als de foto's groter wilt zien, ga dan op de foto staan, 2x klikken en om het ongedaan te krijgen, links boven op het pijltje klikken.




Hier ligt de vloer er nog niet in. Een kastje van Marktplaats, groen geschilderd, witte handdoeken met roze strikken, waar de roze gordijnen zitten is de ingang naar de slaapkamer.



Er werd sanitair gekocht bij Mini-Wonders en het werd meteen geinstalleerd. Zoals je ziet, moest het nog wel aangekleed worden.



De spiegel hangt, ik heb wandplankjes gemaakt voor de scheerspullen en de tandenborstels. En om in de kleur te blijven, vond ik tot mijn grote geluk, groen toiletpapier. De kraan in het bad zit scheef, dat heb ik bij het kopen niet gezien. Het rekje in het bad is gemaakt van een paperclip. De wasmand is een kokertje van een filmrolletje. Ik had inmiddels door, dat je alles kan gebruiken, dus werd er veel verzameld. Dat er prachtig hoedenstro bestond, wist ik toen nog niet. Ik heb het met dun touw omwikkeld en wit geschilderd, een roze roosje als knop.




Een lampje en de badmatten maken het compleet. Met de matten en het plafond ben ik niet tevreden, dat is voor verbetering vatbaar. Ook zou ik het leuk vinden als er aan het kapstokje badjassen komen te hangen en er slippers komen te staan.
Ik heb nu poppenhuisknutselvrienden, die veel meer ervaring hebben als ik. Zij kunnen mij daar zeker mee helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten