vrijdag 5 november 2010

Mijn 1ste huis, de keuken.

Het allerleukste wat ik mij kan herinneren van het bouwen aan het huis was de keuken. Ik kook graag en zit graag met een aantal mensen aan tafel. Eten is voor mij een onderdeel van mijn leven. Nog nooit heb ik een huis gehad met een woonkeuken, dus in mijn mini-huis ging ik aan de slag. Een groot fornuis, zoals mijn grootmoeder vroeger had. Een stolp met eieren op het aanrecht, een vers gebakken cake en een rijk gevulde ontbijttafel.

Om de foto's groter te zien, 2x klikken op de foto en om het ongedaan te maken, links boven met de terugtoets.



Een lege keuken, ik had op een rommelmarkt een buffetkast en 2 stoelen gekocht voor 2 euro. Maar in welke hoek of wand ik de kast zette, het leek nergens op. Dus heb ik de kast gesloopt, het bovengedeelte heb ik later gebruikt in een ander project.
Wel had ik van Rob een keukenblok en fornuis gekregen.



Hier het gekochte keukenblok met aanrecht.



Rechts de gesloopte buffet kast.

Zoals je ziet, er zijn ramen en een deurkozijn, rode geraniums en een bordenrek. Ook zie je hier mijn stoelen.
Ik verzamelde van alles en nog wat en mijn goede vriend Aad, snuffelde ook op rommelmarkten, want zeiden wij tegen elkaar.....wij hebben een missie.


De tafel werd verplaatst, een theewagen gemaakt, de deur geplaatst. Dit ging niet geheel zonder slag of stoot. Wat een gefriemel. Ik had geen kant en klare deur of sponningen en ik deed nog alles met groot gereedschap. Rob had wel zijn allerkleinste schroevendraaier, hamer, boortje en zaagjes voor mij uitgezocht.
Nora, de hond van Gertjan, onze zoon, was ook in huis. Wij hebben geen kleinkinderen, maar zijn wel oppasgrootouders voor de hond.
Toen ik nog aan het huis werkte en het op een lagere tafel stond, hoorde ik op een gegeven moment geknabbel. Nora had ontdekt, dat de brokjes in het bakje echte brokjes waren en een keer heeft ze het hondje uit het huis gehaald en liefdevol tussen haar poten gelegd. Jammer genoeg heb ik daar geen foto's van.
Waar ik wel een foto van heb is deze.




Karel vond het heerlijk slapen in de keuken.
Lekker warm met zijn rug tegen het fornuis.

Het bouwen ging steeds verder, een keukenkast met schoonmaakspullen, een strijkplank enz. Groente en fruit op het aanrecht, pannen op het vuur, een ovenschotel.
Een rek boven het aanrecht met  worst en een stuk spek en knoflook .











Dit is het uiteindelijke resultaat. De bak met brokken is leeg en de was ligt gestreken in de kast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten