zondag 8 januari 2012

Halloween, oktober 2011

Het heeft een tijdje geduurd, voordat ik kwam met een nieuwe blog of wel project. Dat houdt niet in dat ik niets gemaakt heb.
Voldoende "gefreubeld", maar niet zichtbaar gemaakt.
Zoals jullie misschien nog niet weten, werk ik inmiddels alweer 1 jaar als flexmedewerker  op de afd. Dagbehandeling Somathiek in Mariaoord te Vinkeveen.
Er wordt daar gewerkt met de seizoenen. Is het lente, is het thema voorjaar, lammetjes, bloembollen en de eerste wandelingen buiten in de lentezon. Enz.
Gerry, een van de vrijwillige medewerkster, haar dochter was voor een jaar studie naar Amerika vertrokken en zij vertelde over Halloween.
Dat inspireerde mij om iets voor de bezoekers  van de dagbehandeling te maken, wat hiermee te maken had.
Het ging over pompoenen, heksen enz.
Om een echte pompoen te gebruiken was geen optie, dus moest ik iets maken...maar waarvan.
Ik had nog nooit iets gemaakt van papiermachee.  


Dus aan de slag met behangplak, krantensnippers en een kleine Skippybal, gekocht bij mijn hofleverancier.
Het zag er niet uit en heeft een volle week in een kleine ruimte (toilet) gestaan, de verwarming aan en afwachten.
Uiteidelijk voelde het redelijk aan en toen geprobeerd de Skippybal eruit te halen. Spannend!!!!!



Maar volgens Rob zou het niet lukken, maar het geluk was met mij en mijn experiment kwam er redelijk uit te voorschijn. Een beetje oranje verf en de pompoen was geboren.
Bij Halloween hoort een heks, maar ja, ik had wel popjes, maar geen heksen. Wel een zoet popje.....


maar met een beetje fantasie, zwart stofje, oranje veertjes en kraaltjes, helaas nog en lieve heks, het volgende resultaat



en mijn "boze" heks was geboren


de binnenzijde van de pompoen


de grondplaat


voorbereidingen


Zoals jullie van mij inmiddels weten, dat ik altijd graag met natuurlijke materialen werk, ook hier om de pompoen te zetten in de natuur.


Inmiddels had ik al bedacht wat ik als verlichting wilde maken, het moest een low-budget project worden, dus.... nep-waxinelichtjes, bekleed met oranje blaadjes, een vogelverschrikker, gemaakt tijdens een avond knutselen en veel kletsen met mijn vriendinnen. Een nep-poes, die stuk was, maar weer gerepareerd, spiegel van de Chinees in Spanje, tafeltje van plaatje hout en pootjes eronder.




Een houtvuurtje met een heksenketel, pompoenen, flesjes met "heksendranjkes en oranje kaarsen. Mooie bloemstukjes.


Een kistje met pompoenen, een pick-nickmandje met Halloween servies.
Later heb ik op een beurs nog een mooi stofje gevonden voor op de tafel met spinraggen, een pompoentheepot enz.
Kortom mijn project was geslaagd. De bezoekers van de dagbehandeling Somathiek hebben ervan genoten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten