donderdag 10 maart 2011

De Herenkamer.

Zoals eerder beschreven had ik in de zomer van 2009 min of meer "huisarrest", omdat Rob een nieuwe heup had gekregen.
Tijdens een bezoek van vrienden van ons, Dick en Etta, kwam mijn hobby ter sprake. Zij begrepen niets van mijn gepriegel en Dick zei voor de grap....een herenkamer, maar dan ook een bordeel!!
Het werd natuurlijk best hilarisch, maar ondertussen gebeurde er in mijn hoofd van alles en nog wat.
Ik probeerde mij een voorstelling te maken van een bordeel.
Terwijl ik eraan begon te werken, kwam de fysiotherapeut Rick aan huis, 3x per week en ook hij heeft de bouw en voortgang meebeleefd.
Om de foto's groter te zien, klik op de foto en om het ongedaan te maken links boven op de terug toets.



Hier zit de keurige Francois in de herenkamer. Een jachttafereel als wandschildering. Indirecte verlichting, een biljart, koele champagne, zachte suede fauteuils. nog meer verrukelijke drankjes, een jachttrofee, kruidhoorn en geweren. Zijn vriend Pierre, met wie zo even nog een biljartje heeft gelegd, is vertrokken naar de kamer hiernaast.




Madame Zuzu is er helemaal klaar voor en Pierre is nog wat terughoudend. Ook hier indirecte verlichting, een fraaie wandschildering van Rubens. Veel rood velours, zachte kussens, zwoele parfums, zwart kant, koele champagne en kaarsverlichting.


Pierre zit er nog wat houterig bij en Madame Zuzu is nog redelijk gekleed. Mijn goede vriendin Christel opperde, bindt haar vast aan de spijlen van het bed en hang een zweep aan de muur,  maar dit ging mij te ver, temeer omdat Dick en Etta kleinkinderen hebben.



Echter,
als Madame Zuzu haar been blootmaakt, schrikt de keurige Pierre toch wel enigszins.


Nogmaals een detail  van het schilderij.



En Francois maar wachten, hij heeft wel wat rode wangen....van opwinding, wie weet wordt zijn wachten wel rijkelijk beloont.
Maar voorlopig  kwam er een olifant met lange snuit en toen ging het licht uit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten